Oglądasz posty wyszukane dla hasła: Esej O Bezdomności





Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.
Witam! I ja zgłaszam się z prośbą o pomoc.

Mój temat to: Mit Syzyfa i jego literackie reinterpretacje.

Literatura podmiotu:
* S. Żeromski "Syzyfowe prace"
* S. Żeromski "Siłaczka"
* S. Żeromski "Ludzie bezdomni"

Czy to jest odpowiednia literatura podmiotu? Czy mogę coś dodać?

Niestety również mam problem z literaturą przedmiotu, myślałam o A.Camus "Mit Syzyfa i inne eseje", ale co dalej...?

pomocy!



Temat: Sprzedam książki!!!
Posiadam do sprzedania także: TANIO!!!
1.Repetytorium z języka polskiego(zawiera omówienie wszystkich epok literackich, utworów wraz z charakterystyką twórczości pisarskiej),wyd. Greg
2.Ściąga 2-Romantyzm(szczegółowe omówienia lektur objętych programem nauczania w szkole średniej ,analizy i interpretacje wszystkich wierszy),wyd. Greg
3.Ściąga 3-Pozytywizm(streszczenia i omówienia lektur objętych programem nauczania w szkole średniej ,analizy i interpretacje wszystkich wierszy) wyd. Greg
4.Ściąga 4-Młoda Polska(streszczenia i omówienia lektur objętych programem nauczania w szkole średniej ,analizy i interpretacje wszystkich wierszy) wyd. Greg
5.Ściąga 5-Dwudziestolecie międzywojenne(streszczenia i omówienia lektur objętych programem nauczania w szkole średniej ,analizy i interpretacje wszystkich wierszy) wyd. Greg
6.Pytania,odpowiedzi 7-Dwudziestolecie międzywojenne, wyd. Greg
7.Zeszyt licealisty do języka polskiego- Romantyzm, pozytywizm, wyd. Greg
8.Matura pisemna, (opracowanie tematów maturalnych, indeksy: autorów, tytułów, rzeczowy; literatura polska i obca) wyd. Greg
9.Pytania i odpowiedzi 1-Antyk, Biblia, Średniowiecze, Renesans, Barok, Oświecenie, wyd. Aga-Press
10.Pytania i odpowiedzi 2-Romantyzm,Pozytywizm, wyd. Aga-Press
11.Pytania i odpowiedzi 3-4-Młoda Polska, Dwudziestolecie międzywojenne, Literatura współczesna, dodatek maturalny
12.Piszę maturę z polskiego(rozprawka, recenzja, syntezy literackie, esej interpretujący, ćwiczenia stylu, przykłady wstepów, przykłady prac, terminy obce) wyd. Aga-Press
13.Wypracowania z języka polskiego(Pozytywizm, Młoda Polska, Dwudziestolecie międzywojenne) wyd.I1 Libro
14.Wypracowania(Antyk, Średniowiecze, Renesans, Barok) wyd. Agencja WG
15.Streszczenia, problematyka- od Starożytności do Oświecenia, wyd. Verbum
16.Opracowanie lektur-Literatura współczesna po 1956 roku, wyd. Zielona Sowa
17.Streszczenia, problematyka, Analiza- Polska literatura współczesna do 1956 roku, wyd. Greg
18. Streszczenia, problematyka, Analiza- Polska literatura współczesna po 1956 roku i literatura światowa, wyd.Greg
19.Streszczenie, problematyka-Hanna Krall „Zdążyć przed Panem Bogiem” wyd. Werset
20.Biblioteczka opracowań-„Opowiadania” Tadeusza Borowskiego
21.Biblioteczka opracowań- „Ludzie bezdomni” Stefana Żeromskiego, wydawca: Biblioteka wysyłkowa
22. Biblioteczka opracowań-„Chłopi” W.Reymonta, wydawca: Biblioteka wysyłkowa
23. Biblioteczka opracowań- Poezje K.K.Baczyńskiego, wydawca: Biblioteka wysyłkowa

zainteresowanych proszę o kontakt:
e-mail: martuskaaa17@poczta.onet.pl
gg: 3707057





Temat: Kiedy powstaje człowiek?
popełniliście zasadniczy błąd:tzn.egoistycznie zakwalifikowaliście alkoholizm jako słabość wywodzącą się z wolnej woli alkoholika.uważacie swój pogląd za słuszny,choć jest całkowicie sprzeczny z faktami.ale pycha nie pozwala wam się do tego przyznać.zamiast tego atakujecie pogląd przytoczony przez mnie,mimo,że jest oparty na podejściu naukowym.wasze podejscie do alkoholizmu jest wyssane z palca,ale jest wasze,macie prawo do wywyższania się ponad alkoholików i uważania się za lepszych.

wielokrotnie odzywałem się po to,żeby się z kimś zgodzić.znowu próbujesz przylepić mi etykietkę,mimo że hipokrytycznie pisałaś,że to ja przylepiam etykietki.oceniasz mnie w ten sposób,ponieważ podwazyłem Twoje postrzeganie pewnych ludzi i okazało się,że źle myślisz,ale nie masz odwagi się do tego przyznać.

być może myślisz,że zgoda jest konstruktywna,nawet jeśli pochwala kłamstwa i poniżanie ludzi chorych.otóż myślę,że wręcz przeciwnie:nie może być zgody na kłamstwo i poniżanie człowieka dlatego,że jest chory.

ja też nie szanuję tej choroby.ale szanuję człowieka.Ty zaś nie szanujesz człowieka.dla Ciebie jest on nikim.wyśmiewasz jego wygląd,tak jakbyś uważała się za boginię.

niejeden miał problemy i ich nie zapił.ale nie wiesz,czy były to problemy tak samo ciężkie jak problemy obecnego alkoholika.podchodzis do tej sprawy bardzo płytko próbując generalizować,choć wczesniej miałaś o to pretensje do mnie (o generalizowanie).niejeden miał problemy i rzucił się z mostu,więc być może alkoholik był wystarczająco silny,by nie popełnić samobójstwa.gdyby Twój brat był alkoholikiem i gdybyś była dojrzalsza,myślałabyś inaczej.ale Ciebie to nie dotyczy.umywasz od tego ręce niczym piłat.

ja też rozdzieliłem rzeczy piękne od interesujących.nie zrozumiałaś?napisałem "pięknych lub interesujących",a nie "pięknych i interesujących".to co interesujące nas przyciąga.sztuką jest odnaleźć piękno w tym co nas odpycha.

matura miałaby świadczyć o Twojej dorosłości dlatego,że podałaś ją za przykład potwierdzający Twoją rację.chyba,że chcesz podpierać się argumentami niedorosłymi,niedojrzałymi,infantylnymi.ja staram się dojrzale podchodzić do poważnych spraw.Ty nie.mało tego,wytykasz mi,że poszukiwanie dojrzałych wypowiedzi na powazne tematy jest związane z kompleksem,tak jakby to było nienormalne...zdania innych toleruję,co potwierdziłem wielokrotnie w moich postach.ale kolejny raz przylepiłaś mi etykietkę.lubisz to robić,żeby przykryć swoją niewiedzę w temacie alkoholizmu.

co do egzaminów:również matura.również konkursy na esej itp.ale nie mam zamiaru podawać szczegółów.skromność mi na to nie pozwala;-]

nazywam chorobę złem.a Ty?dla Ciebie choroba jest dobrem?a człowiek chory już jest dla Ciebie złem...pisałem,że nie podaliście żadnych przykładów wkładania w czyjeś usta przez mnie jakiś słów.nadal tych przykładów nie podajesz,a zarzucasz mi to kłamliwie.

nie zatraciłem w sobie dziecka.przynajmniej nie do końca.zatraciłem natomiast niedojrzałość.dziecko myśli,że pijak pije bo jest głupi.cos jak Twój styl myślenia.dorosły wie,co jest przyczyną alkoholizmu.traktujesz alkoholików jak śmieci i wytykasz mi,że to ja patrzę na innych z góry.hipokryzja.

próbujesz zabić we mnie te piękne idee pomocy innym,nawet jeśli są alkoholikami.coś jak w "ludziach bezdomnych".

na forum raczej się nie kłócę.a na pewno nie w tym temacie.od kłótni jest derek ze swoimi wyzwiskami i brakiem argumentów.ja prowadzę natomiast dyskusję.chciałabyś,żebym się kłócił.wtedy łatwo byłoby odeprzeć moje zdanie.ale nie mam zamiaru.to nie mój styl wypowiedzi.zostawiam to derkowi.

p.s.alkoholik też jest człowiekiem.




Temat: JANUSZ GŁOWACKI
JANUSZ GŁOWACKI



Janusz Głowacki - dramaturg, prozaik, felietonista, autor scenariuszy filmowych. Studiował historię na Uniwersytecie Warszawskim, potem przeniósł się na wydział aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Wyrzucony za zupełny brak zdolności i cynizm, wrócił na U.W. i ukończył wydział Filologii Polskiej. W czasie studiów pisał recenzje teatralne odgrywając się na profesorach którzy go wyrzucili. Kiedy się już na wszystkich odegrał, stracił motywację i od 64 do 81 roku pracował jako felietonista w tygodniku Kultura. Wydał kilka tomów opowiadań m.in. WIRÓWKA NONSENSU, NOWY TANIEC LA-BA-DA, POLOWANIE NA MUCHY, RAPORT PIŁATA, MY SWEET RASKOLNIKOW, CORAZ TRUDNIEJ KOCHAĆ, ROSE CAFE. Dwa tomy felietonów W NOCY GORZEJ WIDAĆ, POWROT HRABIEGO MONTE CHRISTO, i dwie powieści MOC TRUCHLEJE - opowieść o wydarzeniach w Stoczni Gdańskiej w czasie sierpniowego strajku widziana oczami prymitywnego robotnika, nieświadomego konfidenta policji, który strącił umiejętność odróżniania dobra od zła i wydany w 2001 roku OSTATNI CIEĆ. MOC TRUCHLEJE zatrzymana przez cenzurę, ukazała się najpierw w wydawnictwie podziemnym a następnie w Francji, Anglii, Niemczech, Szwajcarii, Grecji, Turcji, i Stanach Zjednoczonych. OSTATNI CIEĆ to rozgrywająca się w zamku wielkiego amerykańskiego designera i napisana z ponurym humorem opowieść o postępującym zidioceniu i szaleństwie naszego świata W roku 1996 wydawnictwo B.G.W. wydało 1200 stronicową książkę zawierająca prawie wszystkie utwory Głowackiego

Światowy sukces przyniosły Głowackiemu sztuki teatralne. W grudniu 81 roku, na kilka dni przed wprowadzeniem w Polsce stanu wojennego, Głowacki wyjechał do Londynu na premierę sztuki KOPCIUCH w Royal Court Theatre w reżyserii Danny Boyl (Trainspotting). The Guardian i London Times uznały CINDERS za najlepsza produkcje roku. Od 83 roku mieszka w Nowym Jorku. Wystawiony w 84r. przez jeden z najlepszych nowojorskich teatrów, Joseph Papp Public Theatre, w reżyserii Johna Maddena ( "Zakochany Szekspir") z laureatem Oskara Christopherem Walkenem w roli głównej, KOPCIUCH czyli CINDERS rozpoczął triumfalna drogę Głowackiego po teatrach całego świata Jego sztuki grane są od Nowego Jorku, Los Angeles, Las Vegas, Toronto, Londynu, Marsylii, Sydney i Bonn po Pragę, Warszawę, Moskwę, Petersburg, Dagestan, Seul i Tajpej. W 86 r. w Buenos Aiers KOPCIUCH otrzymał najbardziej prestiżową nagrodę teatralna argentyńskiej krytyki “Premio Moliere.”

Tragifarsa FORTYNBRAS SIĘ UPIŁ - opowieść o wydarzeniach na dworze Hamleta, opowiedziana z norweskiego punktu widzenia, była pierwsza sztuka napisana przez Głowackiego w U.S.A. Wystawiono ja m.in. w Londynie, Los Angeles, Sarajewie, Moskwie, Krakowie i nowojorskim Actors’ Studio.

POLOWANIE NA KARALUCHY smuto-śmieszna opowieść o parze polskich emigrantów przegadujących bezsenne noce w najbiedniejszej części Manhattanu reżyserowana przez Arthura Penna ("Bonny and Clyde", "Mały Wielki Człowiek") w Manhattan Theatre Club, z laureatką dwóch Oskarów Dianne Wiest i Ronem Silverem została następnie wystawiona w Mark Taper Forum (Swoosie Kurtz, Malcolm McDowell) Alley Theatre in Houston, Wisdom Bridge Theatre, Chicago, Oregon Shakespeare Festical in Ashland, i w ponad 50 teatrach amerykańskich i wielu europejskich ( w przedstawieniu francuskim w główną rolę grał Jean Louis Trintignant), przenosząc J.G wiele nagród m.in. National Endowment for the Arts, nagrodę Guggenheima, nagrodę Stowarzyszenia Amerykańskich Krytyków Teatralnych w USA, i Hollywood Drama-Logue Critics Award. Dwa monologi ze sztuki weszły do antologii SOLO-NAJLEPSZE MONOLOGII wydanej przez Applause. POLOWANIE NA KARALUCHY zostało wydane przez Samuela Frencha a także w zbiorze sztuk Głowackiego (razem z Kopciuchem i Fortynbras się upił) przez Northwestern University Press.

Tragikomedia ANTYGONA W NOWYM JORKU, opowieść o trójce bezdomnych, Polaku, Rosjaninie i Portorykance przeżywających chwile miłości, nadziei i rozpaczy w nowojorskim Tompkins Square Park, zostala napisana na zamówienie waszyngtońskiego teatru Arena Stage. Nastepnie zostala wystawiona w Pradze, Petersburgu, Bonn, Yale Repertory, Atlancie, Nowym Jorku, (Vineyard Theatre), Mexico City, Chorwacji, Litwie, Estonii, i Paryżu (gdzie otrzymała nagrodę ‘Le Baladin’ i nagrodę studentów Sorbonny dla najlepszej sztuki roku w Paryżu Sztuka zostala przetłumaczoną na ponad 20. języków i uznana przez tygodnik Time, podobnie jak “Polowania na karaluchy” za jedna z dziesięciu najlepszych sztuk roku. A światowej sławy szekspirolog Jan Kott uznał ją za jedna z trzech najlepszych sztuk napisanych w Polsce po wojnie. Polskie przedstawienie ANTYGONY W NOWYM JORKU reżyserowała w Ateneum Iza Cywińska z Piotrem Fronczewskim, Januszem Michałowskim i Marią Ciunelis w rolach głównych Sztukę w Teatrze Telewizji reżyserował Kazimierz Kutz.

Najnowsza sztuka Głowackiego gorzka komedia CZWARTA SIOSTRA będąca ironiczną aluzją do ‘Trzech Sióstr’ opowieścią o kilku przygnębiających krokach jaki świat zrobił od czasu kiedy przyglądał mu się Czechow. Prapremiera odbyła się w tym samym czasie we Wrocławiu i Warszawie. Sztuka została wystawiona w ośmiu krajach i dostała pierwsza nagrodę na międzynarodowym festiwalu teatralnym w Dubrowniku.

Krótka sztuka Głowackiego, HOME SECTION wystawiona po raz pierwszy przez McCarter Theatre w Princeton, została wydrukowana w antologii ‘Najlepsze Amerykańskie sztuki ’95-’96 wydanej przez Applause.

Głowacki jest także autorem kilku zrealizowanych scenariuszy filmowych. REJSU I PSYCHODRAMY- napisanych wspólnie z Markiem Piwowskim oraz POLOWANIE NA MUCHY, TRZEBA ZABIĆ TĘ MIŁOŚĆ i napisanego wspólnie z Łukaszem Zadrzyńskim BILLBOARDU Amerykańskie studia zakupiły do filmu “Polowanie na Karaluchy,” “Antygonę w Nowym Jorku” i napisany wspólnie z Ewą Nagórską “No Smoking Section.” A scenariusz HAIRDO zdobył w roku 99 główna nagrodę, Tony Cox Award na festiwalu filmowym Nantucket w Stanach Zjednoczonych. W 2001 roku, razem z Emirem Kusturica i Dusanem Kovacevicem napisał scenariusz NOS.

Głowacki był wykładowcą na Columbia University, Bennington College, i wizytującym dramaturgiem w New York Public Theater, Mark Tapper Forum w Los Angeles i Atlantic Center for the Arts na Florydzie. Szereg jego artykułów i esejów ukazało się w New York Timesie.

http://www.januszglowacki.com/in_Polish/Biografia/biografia.htm



Temat: Polityka

Fragmenty Biblii (fragment Pieśni nad
pieśniami, wybrane psalmy, Księga Hioba,
Apokalipsy); mit jako topos; Sofokles
Antygona lub Król Edyp (wersja literacka lub
spektakl teatralny); Dzieje Tristana i Izoldy
(fragmenty) Bogurodzica; Lament
świętokrzyski; Jan Kochanowski – wybrane
pieśni, treny (inne niŜ w gimnazjum) i psalm;
Mikołaj Sęp Szarzyński – wybrane sonety;
William Szekspir Makbet lub Hamlet; Miguel
Cervantes Don Kichote (fragmenty); Ignacy
Krasicki – wybrana satyra lub fragment
Monachomachii; Adam Mickiewicz –
wybrane sonety i inne wiersze (w tym Romantyczność), Dziady część IV (fragmenty)
i Dziady część III, Pan Tadeusz; Juliusz
Słowacki – wybrane wiersze; Kordian
(fragmenty) Cyprian Norwid – wybrane
wiersze; Bolesław Prus Lalka; Fiodor
Dostojewski wybrany utwór, np. Zbrodnia i
kara, Łagodna; Joseph Conrad Jądro
ciemności; Jan Kasprowicz, Kazimierz
Przerwa-Tetmajer, Leopold Staff – wybrane
wiersze; Stanisław Wyspiański Wesele;
Władysław Stanisław Reymont Chłopi (tom I
– Jesień); Bolesław Leśmian, Julian Tuwim,
Julian Przyboś, Józef Czechowicz, Konstanty
Ildefons Gałczyński – wybrane wiersze;
Jarosław Iwaszkiewicz – wybrane
opowiadanie; Bruno Schulz – wybrane
opowiadanie, np. Sklepy cynamonowe; Witold
Gombrowicz Ferdydurke (fragmenty); Stefan
śeromski – wybrany utwór (Wierna rzeka,
Echa leśne, Ludzie bezdomni lub
Przedwiośnie); Tadeusz Borowski –wybrane
opowiadanie; Irit Amiel – wybrane
opowiadanie z tomu Osmaleni lub Hanna
Krall ZdąŜyć przed Panem Bogiem
(fragmenty); Gustaw Herling-Grudziński Inny
świat (fragmenty); Krzysztof Kamil
Baczyński, Tadeusz RóŜewicz, Czesław
Miłosz, Wisława Szymborska, Zbigniew
Herbert; Ewa Lipska, Adam Zagajewski,
Stanisław Barańczak – wybrane wiersze;
Miron Białoszewski – wybrane utwory;
wybrany dramat dwudziestowieczny z
literatury polskiej (np. Stanisława Ignacego
Witkiewicza, Sławomira MroŜka lub
Tadeusza RóŜewicza); wybrana powieść ze
współczesnej literatury polskiej (np. Tadeusza
Konwickiego Kronika wypadków miłosnych,
Stanisława Lema Solaris, Józefa Mackiewicza
Droga donikąd, Juliana Stryjkowskiego
Austeria, Zofii Nałkowskiej Granica, Marii
Kuncewiczowej Cudzoziemka); wybrana
powieść ze współczesnej literatury światowej
(np. Franza Kafki Proces, Alberta Camusa
DŜuma, George’a Orwella Rok 1984, Isaaca
Bashevisa Singera Sztukmistrz z Lublina,
Gabriela Garcii Marqueza Sto lat samotności,
Umberto Eco Imię róŜy); Ryszard
Kapuściński PodróŜe z Herodotem
(fragmenty).
Ponadto: wybrane filmy z twórczości polskich
reŜyserów (np. Andrzeja Wajdy, Krzysztofa
Kieślowskiego, Krzysztofa Zanussiego,
Andrzeja Munka).

Stary i Nowy Testament (w kontekście
genologicznym); mit jako archetyp; wybrany
esej Mieczysława Jastruna lub Zygmunta
Kubiaka poświęcony kulturze antycznej;
Horacy – wybrane liryki; Dante Alighieri
Boska komedia (fragmenty); Jan
Kochanowski Treny (jako cykl poetycki); Jan
Andrzej Morsztyn – wybrane wiersze, Johann
Wolfgang Goethe Faust (fragmenty); wybór
romantycznej poezji europejskiej (np.
Schillera, Puszkina, Goethego); Juliusz
Słowacki Kordian lub Fantazy; Zygmunt
Krasiński Nie-Boska Komedia; realistyczna
powieść europejska (np. Emila Zoli Nana lub Gustawa Flauberta Pani Bovary, Honoriusza
Balzaka Ojciec Goriot); wybrane wiersze
symbolistów francuskich (np. Charles’a
Baudelaire’a, Paula Verlaine’a, Jeana Artura
Rimbauda); Henryk Ibsen np. Nora;
Stanisław Ignacy Witkiewicz Szewcy;
Gustaw Herling-Grudziński – wybrane
opowiadanie; Czesław Miłosz – wybrany
esej; Zbigniew Herbert – wybrany esej;
Michaił Bułhakow Mistrz i Małgorzata; dwie
wybrane powieści (lub zbiory opowiadań)
dwudziestowiecznych polskich autorów (np.
Marii Dąbrowskiej, Zofii Nałkowskiej, Marii
Kuncewiczowej, Józefa Wittlina, Józefa
Mackiewicza, Juliana Stryjkowskiego,
Andrzeja Kuśniewicza, Tadeusza
Konwickiego, Stanisława Lema, Wiesława
Myśliwskiego, Marka Nowakowskiego,
Jerzego Pilcha, Olgi Tokarczuk, Stefana
Chwina czy Pawła Huellego); dwie wybrane
powieści (lub zbiory opowiadań)
dwudziestowiecznych autorów z literatury
światowej (np. Franza Kafki, Thomasa
Manna, Vladimira Nabokova, Alberta
Camusa, Isaaca Bashevisa Singera, Johna
Steinbecka, Kurta Vonneguta, Gabriela
Garcii Marqueza, Günthera Grassa, Umberto
Eco czy Milana Kundery); wybrany dramat z
literatury światowej (np. Samuela Becketta,
Eugene’a Ionesco, Johna Osborna); wybrane
wiersze dwudziestowiecznych poetów z
literatury światowej (np. Thomasa Stearnsa
Eliota, Wystana Hugha Audena, Paula
Celana, Josifa Brodskiego); wybrany esej,
dziennik lub reportaŜ autora polskiego (esej
np. Kazimierza Wyki, Jana Błońskiego czy
Marii Janion; dziennik np. Marii
Dąbrowskiej, Zofii Nałowskiej, Jarosława
Iwaszkiewicza czy Witolda Gombrowicza;
reportaŜ np. Ryszarda Kapuścińskiego –
Heban, Hanny Krall czy Henryka
Grynberga).
Ponadto: wybrane filmy z klasyki
kinematografii światowej (np. Charlesa
Chaplina, Orsona Wellesa, Ingmar Bergman,
Federico Felliniego, Akiry Kurosawy,
Andrieja Tarkowskiego); spektakle teatralne
(w tym Teatru TV) – przynajmniej jeden w
roku; stała lektura gazety codziennej, tygodnika kulturalnego, miesięcznika i
kwartalnika.


Nie mam pytań.